Subject: FW: hoonestusluba
From: "info - MKM" <[email-masked]>
To: "info - MKM" <[email-masked]>
Date: Thu, 19 Jun 2025 09:06:04 +0300

From: Ivan Sergejev - MKM <[email-masked]>
Sent: Wednesday, June 18, 2025 9:51 PM
To: info - MKM <[email-masked]>
Subject: FW: hoonestusluba

From: Sulev Alajõe <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, June 16, 2025 11:07 AM
To: Ivan Sergejev - MKM <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Ed: hoonestusluba

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

Edastan kirjavahetuse TTJAga, ku soovitatakse üksiktuuliku püstitamise
osas pöörduda MKM poole.

Uus tehnoloogia on Eestile oluline, sest võimaldab rammimata tuulikuid
püstitada ka madalatesse vetesse ja sellega vähendada investeeringu mahtu
ning negatiivset keskkonnamõju.

Kihnu juurde paigaldatav lahendus oleks ühtlasi õpikohaks Pärnu ja
Kuressaare kutsekoolides tuulikute hooldustehnika õppijatele, kes peavad
tulevikus mereparkides tööle hakkama.

Lisaks sellele võimaldab projekt lahendada kogu saare elektrivarustuse,
võttes riigieelarvelt surve uue merekaabli rajamiseks.

Innovatsioonifondi talvise taotlusvooru tarvis oleks vaja kindlust, et
saame edasi liikuda hoonestusloa taotlusega, mille algatamise järel
teostame keskkonnamõjude hindamise.

Operatiivse vastuse eest tänades,

Sulev Alajõe

Saarte Energiaagentuur

www.eisea.org <http://www.eisea.org>

Saatja: Liina Roosimägi <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: Monday, June 16, 2025 9:38 AM
Adressaat: Sulev Alajõe <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Teema: RE: hoonestusluba

Tere, Sulev

Tänan pöördumise eest. Täna kahjuks ükski mereala planeering ei käsitle
üksiku tuuliku paigaldamist ega ka seda, et seda võiks ranniku lähedale
paigalda. Seda teemat oleme varem ka MKM-ga arutanud. Seetõttu küsin, kas
olete pöördunud MKM-i planeeringute osakonna poole selle küsimusega.

Ma arvan, et hoonestusloa taotluse esitamist tuleks selgeks rääkida
kavandatava tegevuse võimalikkusest. Vajadusel võime teha ka kolmepoolse
kiire kohtumise.

Seoses Eleringi küsimusega, kas Teil on olemas jaotusvõrgu omaniku
nõusolek (Elektrilevi)?

Tervitades

Liina Roosimägi

ehituse tegevusõiguse talituse juhataja

+372 66 72 004|  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet

 <http://www.ttja.ee/> www.ttja.ee | Endla 10a, 10122 Tallinn

From: Sulev Alajõe <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Saturday, June 14, 2025 10:13 AM
To: Liina Roosimägi <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: hoonestusluba

Tere,

Saarte Energiaagentuur kavandab EL Innovatsioonifondi toel Kihnu projekti,
mille raames rajatakse merre uuel tehnoloogial ballastiline tuugen
(varustades kogu saart võtab maha surve uue merekaabli rajamiseks
mandrilt), sadamasse salvestus- ja laadimisvõimekus ning
dekarboniseeritakse praamiühendus.

Pärnumaa mereala planeering reguleerib vaid tuuleparkide rajamist. MARU
hinnangul saame üksiktuugeni kavandamiseks alustada hoonestusloa taotluse
esitamisest, misjärel koostame keskkonnamõjude hindamise.

Innovatsioonifondi nõuete kohaselt peab taotlusele olema lisatud
menetluses hoonestusloa taotlus.

Seda reguleeriva ehitusseadustiku § 113³ (2) p5 kohaselt tuleb avaliku
veekogu elektrijaamaga koormamisel võtta põhivõrguettevõtja tehnilised
tingimused põhivõrguga liitumise kohta.

Kihnus on vaid jaotusvõrk ning projekti raames puudub igasugune vajadus
suhtluseks Eleringiga – nende võrguga liituda ei ole vaja.

Kas võime hoonestusloa taotluses selle nõude täitmata jätta?

Mida lisatud tutvustuse alusel soovitate taotluse ettevalmistamisel
arvesse võtta?

Tervitades / Best regards,

Sulev Alajõe

Juhataja / Managing Director
Saarte Energiaagentuur / Estonian Islands Energy Agency

 <http://www.eisea.org/> www.eisea.org

+ 372 5112878

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.